Kiedy jakiś czas temu do Polski zawitały osoby mające prowadzić program, w którym oceniały gust Polaków, w wielu jego odcinkach można było zobaczyć, jak prowadzące łapią się za głowę nie wiedząc nawet jak skomentować zjawisko, którego właśnie były świadkiem. Wyszło na to, że nasi rodacy modą się raczej nie przejmują, stawiając raczej na uniwersalność i praktyczność ubioru. Podobno jednak ta kwestia zaczyna się zmieniać.
Trudno wskazać jednoznaczną przyczynę takiego stanu rzeczy. Być może powodem jest fakt, że media społecznościowe stały się w ostatnich latach bardziej, niż popularne, są w zasadzie normą. Dzięki temu w kilka chwil jesteśmy w stanie podejrzeć, jak ubierają się nasi rówieśnicy nawet po drugiej stronie globu, by następnie zapragnąć posiadać bluzkę podobną do tej, którą nosi Tara z Nowego Orleanu.
Wydawać by się mogło, że w tym temacie przodują panie – i tak faktycznie jest. Moda jest dla kobiet tym, czym motoryzacja dla mężczyzn. Według różnych źródeł jednak panowie coraz częściej zaczynają zwracać uwagę na to, co ubierają i szukają ubrań, dzięki którym mogliby wyrazić swoją osobowość. Na rynku pojawia się coraz więcej niezależnych marek, które nie produkują ubrań na masową skalę, ale raczej w ilościach gwarantujących, że możliwość spotkania kogoś, kto będzie ubrany tak samo jak my jest minimalna. Wiodącą tendencją jest również upodabnianie ubrań damskich i męskich – króluje zatem unisex. Że temat jest obecnie niezwykle popularny, wystarczy w wyszukiwarce internetowej wpisać hasło streetwear blog czy też blog o stylu miejskim, by się o tym przekonać.
Projektanci oferujący ubrania w stylu miejskim starają się sprawić, by ich produkty były maksymalnie unikatowe i oryginalne, a czasami wręcz konkretnego elementu ubioru powstaje ledwie jeden egzemplarz – wtedy możemy czekać z niecierpliwością, aż ktoś nas zapyta, gdzie można kupić tak odlotową garderobę, by powiedzieć z dumą, że nigdzie, że takich ubrań więcej nie ma. Jest to świadomość, za którą niektóre osoby są w stanie zapłacić ogromne sumy pieniędzy.
Wybierając swój sklep z odzieżą nie mniej ważny od jakości asortymentu i projektów ubrań jest świat przeżyć towarzyszący marce. Kreowanie wizerunku i dorabianie ideologii do działalności firm to powszechna praktyka, która ugruntowała się już na tyle, że marki odzieżowe kojarzą nam się z czymś więcej, niż tylko z ubraniami. I na tym przede wszystkim zarabia się ogromne kwoty pieniędzy.